Obchodní řetězec Lidl má u nás takové trochu rozporuplné postavení. V minulém století to byla společnost proslulá především kácením staletých lip, nízkých mezd a laciného zboží. Poslední desetiletí se však obrázek této společnosti mění. Nyní naopak stromy sází, buduje dětská hřiště, je vzorem ostatním ve výši mezd a pracovní době zaměstnanců, a také má sortiment potravin v o něco lepší kvalitě nez je zvykem. A hlavně má akční týdny.
Správný akční týden je ohromná past na peněženky. Když je týden indický, je třeba nakoupit zásobu koření, a ochutnat indické laskominy. V americkém týdnu nakupujeme výbornou arašídovku. Ve švýcarském týdnu nechybí prima čokolády. Avšak co dlouhodobě chybí jsou týdny skandinávské.
Příští týden sice nebude celý skandinávský, avšak alespoň ve čtvrtek 11. června budou mít skandinávské speciality. A to ne ledajaké.
- Sýr Danbo, který u nás hodně chybí.
- Mražený wienerbrød k dopečení, který sice není princessestang, ale i tak stojí za ochutnání.
- Sice ne dánský, nýbrž švédský mandlový dort.
- A pro ty, kteří holdují modré plísni, zde bude také sýr Danablu.